18 Nisan 2014 Cuma

FERRARİ GEZİSİ

Italya'ya kadar gelmişken Ferrari Müzesi ve Ferrari'nin fabrikasını gezmeden dönmek olmazdı. Her ne kadar yurtdışı tatillerine turla gitmeyi sevmesem de, Italya'yı baştan başa tursuz gezmenin daha zahmetli olacağına kanaat getirdiğimden dolayı Jolly Tur'da karar kıldık. Tura bu blogu açmama vesile olan arkadaşım Özge ve eşi Özgür'le gittik ve onlarında sayesinde hayatımda en eğlendiğim tatillerden biri oldu. Italya turunda Ferrari Müzesine gezi düzenlenmediği için bir gün tur programından ayrılmayı tercih ettik ve Italya'ya daha gitmeden  Ferrari'nin web sitesinden      ( http://museo.ferrari.com/ ) müze biletlerini aldım.

Tren biletlerini de  http://www.trenitalia.com/  sayfasından aldıktan sonra geriye gezinin gerçekleşeceği günü beklemek kalmıştı. Ferrari müzesi gezisi Fiorano pistine geziyi ve Ferrari Fabrikasının içine olan geziyi kapsamıyor. Şayet Fabrika ve Pist gezisine de dahil olmak istiyorsanız bunun için sınırlı kontenjan var ve bu turun mutlaka gitmeden internet sayfası üzerinden satın alınması gerekiyor.Internet sayfasından Ferrari müzesinin web sayfasına üye olduktan sonra Fabrika ve pist turuna kaç kişilik kontenjan kaldığını görebiliyorsunuz. (http://www.vivaraviaggi.it/ferrari.php?dispo) Bu tur günde 2-3 kere sınırlı kontenjanla düzenleniyor. Yalnız bu turda çok bir şey göreceğinizi düşünmeyin. Önceden internet üzerinden aldığınız bilette yer alan saatte müzenin önündeki durakta bekliyorsunuz ve Ferrari'nin otobüsü gelip sizi alıyor.

Otobüse binmeden önce herkesten fotoğraf makinesini veya cep telefonlarını toplayıp fotoğraf çekemememiz için merceği stickerla kapatıyorlar. Yani Fabrika gezisi ve pist turunda maalesef fotoğraf çekemiyorsunuz ve otobüsten inmekte yasak. Bu tur yaklaşık olarak 1 saat sürüyor ve otobüsteki rehber size her şeyi anlatıyor. Otobüs sizi alıp önce Fabrika'nın içine daha sonra da Piste götürüyor. Ferrari Müzesine kadar gitmişken müze ve fabrika turuna da katılmanızı tavsiye edebilirim. Biz fabrika gezisindeyken Ferrari'nin prototipleri cirit atıyordu.

Ferrari Müzesi Italya'nın Modena şehrinin Maranello kasabasında yer alıyor. Biz Floransa'nın Montecatini kasabasından vakit kaybetmemek için sabah 7de trene binip önce Floransa'ya  yerel trenle, Floransa'dan da Modena'ya hızlı trenle gittik. Ben oldum olası yurtdışında tren yolculuklarını çok seviyorum. Böylece pek çok yeri görme imkanınız da oluyor. Biz yaklaşık olarak 3 saat süren bir tren seyahati gerçekleştirdik. Böylece Toskana'nın güzelliğini de görmüş olduk.

Modena tren garına inince açıkçası şaşırdım sanki Italya'da değilim de Afrika'da bi yere gelmiştik. Artık şansımıza mı öyle yoksa her zaman mı öyle bilmiyorum ama her taraf Afrikalı göçmenlerle doluydu. Bunda galiba Italya'nın Afrikadan gelen göçmenlere kolaylıkla oturma izni vermesinin de bir etkisi var.

Modena Tren Garından Maranello Ferrari Fabrikasına gitmenin en kolay yolu taksiyle gitmek çünkü aradaki mesafe taksiyle bile yaklaşık olarak yarım saat sürüyor. Tabi gitmeden önce Ferrari'nin internet sitesi üzerinden Ferrari'nin makul bir ücret karşılığında sağlamakta olduğu shuttle servisinden de yararlanmanız mümkün. Bunun için gitmeden önce rezervasyon yaptırmakta fayda var. (http://museo.ferrari.com/museum/getting-here/)
Biz yaklaşık 30 Euro karşılığında Modena tren garından Maranello Ferrari Fabrikası'na taksiyle gittik.

Maranello'ya geldiğimizde gözlerime inanamadım sanki burası Lego kasabası gibiydi. Ferrari fabrikasının yanındaki yerlerde Ferrari kiralayıp gezme imkanıniz bulunuyor. Sokaklarda herkes Ferrari kiralamış ve Ferrari kullanıyordu. Tamamen bütçenize uygun olan şekilde kiralama Ferrari kiralayabilirsiniz. Bazı kiralama şirketlerinin  pistte Ferrari deneyimi veya daha çok saat Ferrari deneyimi yaşama gibi  seçenekleri bulunmakta.

Müzeyi her sene 250 bini aşkın insan ziyaret ediyormuş. Benim eşim araba delisi olduğu için o bu gezimizden oldukça keyif aldı, benim için de güzel bir deneyim oldu. Ama bana sorarsanız ben kesinlikle Stuttgart'ta bulunan Mercedes müzesini 1 numaraya koyarım orası gerçekten de süper bir müze.  Mercedes müzesinin yanında Ferrari'nin müzesi çok küçük kalıyor biraz daha zenginleştirseler bence hiç fena olmaz.

Müze gezimizi tamamladıktan sonra müzenin cafesinde bir şeyler atıştırdıktan sonra tren garına gidiş için makul bir ücret karşılığında Ferrari'nin sağladığı shuttle hizmetinden faydalandık. Shuttle önce Enzo Ferrari'nin doğduğu eve ( orası da şu anda müze- Modena'da) ardından da tren garına gidiyor.

Biz Enzo Ferrari'nin evinin olduğu yerde bulunan müzede de yaklaşık olarak 10 dakika gezdik. Bu müzenin özelliği tepeden bakıldığında Ferrari'nin kaputu görünümünde olması.

Mercedes ve Porsche müzesinden sonra Ferrari müzesi gezisi yapmış olduğum 3. müze gezisi oldu. Darısı BMW ve Lamborghini müzesine :)

1. Gökky bizim için de italya gezisi unutulmaz oldu, herkese italyayı tavsiye ediyorum, sevdikleri arkadaşlarıyla gitsinler ama:)

2. Gökçe hanım keyifle okudum yazınızı.. İtalya en çok gitmek istediğim yerlerden birisi..
    Ferrari tutkumuda eklersek kaçınılmaz oluyor tabiii :)) Resimleri gördükÇe daha da bir heyecanlandım ve araştırmaya başladım sizede bu bilgiler için teiekkür etmek istedim.

Mutlu kalın..

İyi Bayramlar :)

Tülin

1. Beğenmenize sevindim çok teşekkürler. Umarım en kısa sürede gidersiniz :)

3. Gökçe Hanım yaz tatili planımızda İtalya var; iyi ki buldum sizi, tavsiyelerinize kesinlikle uyacağız; ağzınıza sağlık�� NUR

4. Merhaba Gökçe Hanım;
    Bizimde ailemle birlikte 2 hafta sonra italya turumuz var onlar İtalyanın tarihi ve tursitik güzelliklerini gezerken ben sizin verdiğiniz bilgiler sayesinde Maranello sokaklarında Ferrari kiralayıp cirit atıcam yazınız için teşekkür ederim.

1. bencede iyi yaparsınız şimdiden iyi eğlenceler diliyorum :)

5. Gokce hanim, bizde Bologna uzerinden gitmek istiyoruz Ferrari muzesine. bir araci firma ile gorustum. direk ulasim yok oraya araba kiralamaniz lazim falan dedi sizce nasil gidelim araci sirketle mi gidelim ne dersiniz ?

1. Modena'ya trenle gidip ordan taksiye binebilirsiniz veya Modena'dan yine Ferrari'nin taksi servisinden yararlanabilirsiniz ( önceden rezervasyon yaparsanız.)

6. Merhaba, biz Florasansa'dan Modena'ya geçmeyi planlıyoruz ve oradan Venedik'e geçmeyi düşünüyoruz. Ferrari gezisi tam olarak kaç saat sürdü hatırlıyor musunuz acaba? Trenle Modena'ya indikten sonra ve tekrardan trene dönene kadar?

7. volvo müzesini de tavsiye ederim :)

8. Bende avrupanin cogu ülkesini gezmis biri olarak venedik e gideceginize gidip bir monaco Barcelona görmenizi tavsiye ederim gideceksenizde yazin gitmeyin cok pis bir koku dolasiyor Etrafta bu insanlar neden bukadar hizli YürüYOR DIYORDUM ögrendimki kokudan;))

1. Monaco-Barcelona görüldü✌️venedik'e Agustos'ta gittim ama hiç koku yoktu bilginiz olsun

9. İtalyanca ile ilgili sayfanızda backlink çalışması yapmak istiyoruz. Detaylar için lütfen iletişime geçin. İletişim için - marketing@protranslate.net